Вы здесь

Економіко-математичне моделювання функціонування систем, які забезпечують круїзне судноплавство

Автор: 
Клочков Юрій Петрович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2007
Артикул:
3407U000335
99 грн
(320 руб)
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВОДНОГО КРУЇЗНОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ.
2.1. Ринок послуг водного круїзного пасажирського транспорту
Морський та річковий транспорт, забезпечуючи внутрішні та зовнішні перевезення вантажів і людей, сприяють процесу регенерації відтворення. Особливе місце він займає в розвитку зовнішньої торгівлі. Участь водного транспорту в перевезеннях зовнішньоторговельних вантажів істотно відрізняється по окремим країнам і регіонам світу.
Послуги водного транспорту є об'єктом купівлі і продажу на світовому ринку. Вони виступають як одна із сум "невидимого" експорту та імпорту. Від вартості перевезення залежить рівень цін на експортні та імпортні товари. Морський фрахт складає в середньому близько 10% вартості товару в міжнародній торгівлі.
Попит на зовнішньому ринку виступає у вигляді платоспроможної потреби визначених ресурсів або окремими пасажирами, або фірмами і компаніями, у випадку фрахтування українських пасажирських суден під круїзі рейси (табл. 2.1) [34].
Як видно з цієї таблиці відправлення пасажирів зменшилося з 1990 року за 15 років майже в 365 разів. Обсяг туристичних перевезень в 1990 році складав 0,02% від всього оьсягу перевезень пасажирів, а 2005 році здійснювалось тільки туристичних перевезень в обсязі 8% від обсягу туристичних перевезень в 1990 році. Пасажирообіг в туристичних перевезеннях в 1990 році складав 28,3%, а в 2002 році цей показник дорівнював 98,6%. З 2003 року по теперішній час пасажирообіг здійснюється тільки в туристичних перевезеннях. В той же час пасажирообіг в 2005 році знизився в порівнянні з 1990 р. майже в 9,5 разів.
Таблиця 2.1.
Обсяги перевезень пасажирів флотом АСК Укррічфлот
РокиПасажир,
тис. чол.У тому числіПасажиро-обіг, млн..пас-кмУ тому числіШвидкісний флотТуристичний флотШвидкісний флотТуристичний флот19902696,02628,167,9380,7273,3107,419911975,01907,068,0333,0229,8104,11992873,0837,735,7119,188,230,01993507,0486,620,473,952,721,21994462,8447,315,563,548,515,01995181,2163,817,435,716,219,51996109,195,613,516,48,68,41997118,6101,117,522,17,919,2199899,379,919,426,06,310,7199952,341,010,320,62,318,8 200035,123,511,619,51,318,2200116,14,211,918,80,2518,55200211,31,79,65,00,14,820037,0-5,08,3-8,320048,0-6,47,4-7,420057,4-5,411,2-11,2
Економічні відносини, що виникають на ринку круїзних послуг в Україні, регулюються договором водного круїзу, за яким одна сторона - організатор круїзу зобов'язуєьбся здійснити колективну водну подорож (круїз) за певною програмою і надати учасникам круїзу всі пов'язані з цим послуги (перевезення , харчування, побутове та екскурсійне обслуговування тощо), а друга сторона - учасник круїзу зобов'язуєьбся оплатити одержані послуги згідно з Кодексом торговельного мореплавства України [35]. Документом, що підтверджує наявність договору водного круїзу, є іменна путівка або інший прирівняльний до неї документ, який виданий організаторами круїзу.
Класифікаційна схема світового ринку водного пасажирського транспорту приведена на рис. 2.1, де показано розподіл ринку за товарною ознакою, тобто з поділом на пасажирські ринки окремих транспортних послуг. Можна виділити п'ять часткових ринків:

Рис. 2.1. Сегменти світового ринку водного пасажирського транспорту.
лінійні перевезення, паромні перевезення, оздоровчі й світові круїзи, міні круїзи, ринок інклюзивних турів. Зупинимося на деяких з них.
Оздоровчі круїзи почали розвиватися порівняно недавно. Одним з видів цього типу круїзів є лікувальні. Як приклад можна привести зимовий круїз, здійснений у 1965 р. лайнером НДР "Фолькерфройндшафт", на борту якого знаходилося 480 пасажирів, що страждали астмою і кістковими захворюваннями.
Протягом 39-денної морської подорожі в тропічних широтах Атлантики, поблизу екватора, біля Канарських островів хворі відчували цілющий вплив сонця, вітру і насиченого сіллю повітря. Круїз обслуговували 22 досвідчених лікарі і 60 медсестер, санітарів і фахівців-психотерапевтів.
За цим унікальним рейсом, проведеним в історії медицини вперше, з цікавістю стежили лікарі багатьох країн світу і ряду міжнародних організацій охорони здоров'я.
Коли судно після закінчення круїзу пришвартувалося у Варнемюнде директор круїзу по медичній частині заявив, що всі пацієнти залишають судно зі значними поліпшенням стану здоров'я чи навіть з повною відсутністю симптомів хвороби.
Ще одно застосування морських круїзних суден цілком оправдало себе. Кілька років назад у ФРН був розроблений проект спеціального "лікувального" судна, що бере на борт близько 700 чоловік. Основна задача таких санаторіїв, що плавають, полягає в широкому використанні ряду природних факторів для лікування людей.
Крім найновітніших методів лікування, сучасної апаратури, висококваліфікованих лікарів, є ще один митецький цілитель людських недругів - сама природа. Відомо, що в людині, що знаходиться поблизу водойми, частота пульсу і подиху зменшується, а легенева вентиляція збільшується на 12-15% . Чисте повітря, купання в морській воді суднових басейнів, гімнастичні вправи і повітряні ванни під час сну на палубі - усе це активне кліматолікування доброчинно впливає на загартовування організму, посилення його опірності, зміцнення здоров'я і профілактику різних захворювань. Щоб представити обсяги круїзного судноплавства в Середземномор'ї , варто звернути увагу на табл. 2.2 [36].
Останнім часом з'явилися нові - освітні круїзи. Під час таких круїзів проводяться наукові конференції і навчання учнів та студентів.
У таких випадках поєднується кабінетне вивчення окремих предметів на судні із захоплюючою морською подорожжю, що дає можливість побачити власними очима ті міста і країни, які описано на сторінках підручників.
Таблиця 2.2.