Вы здесь

Проблема національного виховання в педагогічній пресі сучасності (за період з 1991 до 2004 рр.)

Автор: 
Кулішенко Людмила Анатоліївна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2007
Артикул:
0407U003672
99 грн
(320 руб)
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ВИДАНЬ ЗА ПЕРІОД
З 1991 ДО 2004 РР.
2.1. Типологія педагогічної преси сучасності
Педагогічної преса є інформаційним потенціалом освіти. Від ефективності її функціонування залежить реалізація програмних настанов системи національної освіти.
Педагогічну пресу сучасності становлять друковані та електронні видання. Друковані поділяються на газети, журнали, брошури, бюлетні тощо. Спостерігається тенденція щодо збільшення друкованої педагогічної преси. Зросла кількість освітянських газет: "Освіта України", "Педагогічна газета", "Директор школи", "Завуч", "Сільська школа", "Початкова освіта" тощо.
Педагогічна преса розрахована переважно на наукових працівників, широке коло спеціалістів, які працюють в галузі освіти. Її можна класифікувати за такими ознаками:
1. За місцем видання:
* всеукраїнська (газети "Освіта України", "Слово "Просвіти" тощо; журнали "Біологія", "Освіта і управління", "Відкритий урок", "Вища освіта", "Шлях освіти" тощо);
* регіональна (газета "Освітянське слово" (м. Кіровоград); журнали "Педагогічна Сумщина", "Освіта на Луганщині", "Освіта Донбасу" тощо).
2. За мовою видання:
* україномовна (газети "Шкільний світ", "Педагогічна газета" тощо; журнали "Управління школою", "Виховна робота в школі", "Дивослово");
* російськомовна ("Воспитание школьников", "Семья и школа", "Русская филология", "Русская словесность в школах Украины");
3. За тематичною спрямованістю:
1) за змістом інформації:
* загальнотеоретична (газ. "Освіта України", журнали "Рідна школа", "Палітра педагога", "Освітянські відомості", "Шлях освіти", "Освіта і управління");
* вузькогалузева (газ. "Завуч", "Сільська школа", журнали "Медична освіта", "Іноземні мови", "Історія в школі", "Мовознавство", "Дефектологія", "Зарубіжна література").
2) за етапами системи освіти:
* дошкільна освіта (журнали "Дошкільне виховання", "Палітра педагога", "Джміль", "Дитячий садок");
* початкова освіта (газ. "ПедСовет", журнали "Початкова школа", "Словознайка", "Початкове навчання й виховання");
* середня освіта (газ. "Шкільний світ", журнали "Українська література в загальноосвітній школі", "Біологія", "Виховна робота в школі", "Фізика в школах України", "Школа");
* професійно-технічна освіта (журнал "Професійно-технічна освіта", "Вісник професійно-технічної освіти України");
* вища освіта (журнали "Вища освіта України", "Вісті вищих учбових закладів. Радіоелектроніка", "Науковий вісник Волинського держуніверситету").
4. За цільовим призначенням:
- вихованці: для молодших школярів (ж. "Пізнайко", "Диво-слово"); для підлітків (ж. "Країна знань", "Куди піти навчатись"); для студентів вузів ("Я, студент");
- педагогічний колектив: для вчителів-предметників (журнали "Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах", "У світі математики", "Фізичне виховання в школі"; для завучів (газ. "Завуч", ж. "Інформація. Погляди. Світогляд", "Школа"); для директорів середніх закладів освіти (газ. "Директор школи", ж. "Директор школи, ліцею, гімназії"); для викладачів вузів ("Шлях освіти", "Вища освіта України", наукові вісники вузів).
5. За характером інформації:
- інформаційно-методична (ж. "Інформація. Погляди. Світогляд", "Репетитор", "Школа", "Педагогічна Сумщина");
- науково-інформаційна (ж. "Новий колегіум");
- науково-методична (ж. "Рідна школа", "Географія та основи економіки в школі", "Гуманітарні науки", "Українська література в загальноосвітній школі", "Історія в школі", "Трудова підготовка в закладах освіти", "Біологія й хімія в школі", "Дошкільне виховання", "Дивослово");
- науково-практична (ж. "Директор школи, ліцею, гімназії");
- науково-теоретична (ж. "Педагогіка і психологія", вісники вищих навчальних закладів освіти, наприклад "Вісник Сумського державного університету");
- науково-публіцистична (ж. "Урок Української");
- науково-популярний (ж. "Країна знань", "Пульсар", "Розкажіть онуку");
- освітньо-популярний (ж. "Обдарована дитина", "Дитяча академія";
- суспільно-освітянський (ж. "Директор школи. Україна")
6. За періодичністю:
* тричі на місяць (ж. "Управління школою", "Біологія", "Вивчаємо українську мову й літературу");
* двічі на місяць (ж. "Зарубіжна література в школах України", "Фізика в школах України");
* один раз на місяць (ж. "Рідна школа", "Урок Української", "Школа", "Дошкільне виховання", "Дивослово", "Всесвітня література та культура в навчальних закладах України", "Всесвітня література в середніх закладах України");
* чотири рази на рік (ж. "Фізичне виховання в школі", "Шлях освіти");
* шість разів на рік (ж. "Географія та основи економіки в школі", "Біологія і хімія в школі", "Куди піти навчатись");
* вісім разів на рік (ж. "Обдарована дитина", "Українська мова й література в школі");
Засновниками більшості друкованих періодичних педагогічних видань є Міністерство освіти і науки України, а також найвідоміші видавництва: "Педагогічна преса" (газ. "Освіта України", "Сільська Школа", "Педагогічна газета"; ж. "Вища освіта", "Педагогіка і психологія", "Шлях освіти"); видавництво "Плеяди" (ж. "Дайджест: Школа-парк педагогічних ідей та технологій", "Дошкільне виховання"); ТОВ видавнича група "Основа" ("Управління школою", "Вивчаємо українську мову та літературу", "Хімія");
Благодійний фонд "Перше вересня" (ж. "Фізика", "Біологія. Шкільний світ", "Інформатика", "Початкова освіта) тощо.
Такою є загальна класифікація сучасної педагогічної періодики. Сферою нашого зацікавлення є педагогічні журнали, які вбирають в себе науковий потенціал вітчизняних педагогічних діячів, акумулюють і концентрують педагогічні ідеї, погляди з питання національного виховання.
За основу нашого дослідження взято характеристику, аналіз саме журнальних матеріалів